Ledig stilling: Saksbehandler/senior saksbehandler (vikariat)

Vår saksbehandler skal ut i pappapermisjon. Vi søker derfor etter en vikar i 100% stilling med varighet til 1. oktober 2022. Søknadsfrist og tiltredelse snarest.

Arbeidslivsavdelingen består av 6 rådgivere/jurister, to saksbehandlere og avdelingsleder. Hovedoppgavene til avdelingen består blant annet i å gi rådgivning og juridisk bistand til våre medlemmer og tillitsvalgte i arbeidsrettslige spørsmål. Avdelingen behandler avtalekrav, utvikler overenskomster og gjennomføre tariffoppgjør. I tillegg utvikler og avholder avdelingen kurs og skolering rettet mot våre tillitsvalgte og medlemmer.

Arbeidsoppgaver

  • Registrering av nye medlemmer
  • Oppfølging av eksisterende medlemmer og deres ansettelsesforhold
  • Sende avtalekrav og behandle eventuelle innsigelser
  • Saksbehandle og ajourhold av avtaleforholdet, herunder fusjoner, virksomhetsoverdragelse, navneendring, konkurser mm.

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

  • Dokumentert erfaring fra tilsvarende oppgaver
  • Evner å jobbe raskt, effektivt og selvstendig
  • Meget gode muntlige og skriftlige formidlingsevner
  • God datakunnskap. Winorg og Public 360 brukes i dag til saksbehandling, men vi er i prosess med overgang til Invo som saksbehandlingssystem fra og med 1. juni.

 Vi tilbyr

  • En jobb hvor vi legger vekt på faglig utvikling og samarbeid
  • Varierte og interessante arbeidsoppgaver med faglig sterke kolleger på laget
  • Stillingen lønnes innenfor HKs tariffavtale og lokal lønnspolitikk
  • Stillingen rapporterer til leder for arbeidslivsavdelingen

Spørsmål om stillingen rettes til:

  • Avdelingsleder Irene Røde Frenger: irfr@flt.no / 952 25 731
  • 1. nestleder Aud Marit Solli: amso@flt.no / 986 48 057

Alle søknader vil bli behandlet fortløpende. Søknad med CV sendes til: postkasse@flt.no.

Les også: