Ledig stilling: Saksbehandler/senior saksbehandler (vikariat)
Vår saksbehandler skal ut i pappapermisjon. Vi søker derfor etter en vikar i 100% stilling med varighet til 1. oktober 2022. Søknadsfrist og tiltredelse snarest.
Arbeidslivsavdelingen består av 6 rådgivere/jurister, to saksbehandlere og avdelingsleder. Hovedoppgavene til avdelingen består blant annet i å gi rådgivning og juridisk bistand til våre medlemmer og tillitsvalgte i arbeidsrettslige spørsmål. Avdelingen behandler avtalekrav, utvikler overenskomster og gjennomføre tariffoppgjør. I tillegg utvikler og avholder avdelingen kurs og skolering rettet mot våre tillitsvalgte og medlemmer.
Arbeidsoppgaver
- Registrering av nye medlemmer
- Oppfølging av eksisterende medlemmer og deres ansettelsesforhold
- Sende avtalekrav og behandle eventuelle innsigelser
- Saksbehandle og ajourhold av avtaleforholdet, herunder fusjoner, virksomhetsoverdragelse, navneendring, konkurser mm.
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
- Dokumentert erfaring fra tilsvarende oppgaver
- Evner å jobbe raskt, effektivt og selvstendig
- Meget gode muntlige og skriftlige formidlingsevner
- God datakunnskap. Winorg og Public 360 brukes i dag til saksbehandling, men vi er i prosess med overgang til Invo som saksbehandlingssystem fra og med 1. juni.
Vi tilbyr
- En jobb hvor vi legger vekt på faglig utvikling og samarbeid
- Varierte og interessante arbeidsoppgaver med faglig sterke kolleger på laget
- Stillingen lønnes innenfor HKs tariffavtale og lokal lønnspolitikk
- Stillingen rapporterer til leder for arbeidslivsavdelingen
Spørsmål om stillingen rettes til:
- Avdelingsleder Irene Røde Frenger: irfr@flt.no / 952 25 731
- 1. nestleder Aud Marit Solli: amso@flt.no / 986 48 057
Alle søknader vil bli behandlet fortløpende. Søknad med CV sendes til: postkasse@flt.no.
Les også:
- Stillingsutlysningen på FINN.no (FINN-kode: 250366149)
- Mer om FLT